Riskfritt spel Tyskland-Wales ikväll

Här har du ett arbitrage:

Spela 1200 kr på ”Båda Lagen Gör Mål” hos Expekt till oddset 2.30
Spela 1500 kr på ”Maximalt Ett Av Lagen Gör Mål” hos Bet365 till oddset 1,83

En 50-lapp i vinst oavsett utfall.

Matchen startar 20.45 ikväll (onsdag 15 okt)

Läs även andra bloggares åsikter om

Etiketter: , , ,

12 svar to “Riskfritt spel Tyskland-Wales ikväll”

  1. hojja Says:

    Var hittar du dessa bets? på betbrain?

  2. teamprofit Says:

    Nej, Betbrain är inte så vassa.

    Jag är en av testarna av en ny tjänst. Och jag kan glädja alla bloggens läsare med att offentliggöra tjänsten när deras nya sajt är uppe inom en månad.

    Då kommer ni att tjäna pengar…

  3. Hans Says:

    Tjena Gunnar!
    Hur snabb måste man egentligen vara inom arbitrage? Förstår inte riktigt hur sånna tjänster fungerar. Om ett hundratal medlemmar spelar på samma odds lär ju de sjunka väldigt snabbt. Eller?
    Har du någon koll på hur länge detta surebet fanns att tillgå?

    God natt!

  4. teamprofit Says:

    Hej Hans,
    det beror på. Vissa arbs kan ligga i dagar, andra är borta på 1 minut. Det finns gratistjänster med halvtimmes gamla arbs. Det är inte så sexigt. Bättre är att betala för en tjänst för att få minsta möjliga fördröjning. Men det förutsätter att man har tillräckligt med kapital förstås.

    Vad gäller tysklandsmatchen så vet jag inte hur länge den låg kvar. Men jag hann med lätthet göra affären och dessutom skriva ett blogginlägg, så det var nog minst en kvart.

    Många som börjar med arbitrage slutar innan de blir varma i kläderna. Eftersom de inte har någon utbildning för det, så går de på en kostsam mina förr eller senare. Gissa om jag gjort alla fel som finns? Men startar man i rätt ända så är det lukrativt.

  5. Leif R Says:

    Hej Gunnar.
    Har du upplevt problem med att du blir limiterad på vissa sajter? Själv provade jag arbitrage ett tag, men fick endast spela begränsad insats på några ställen, så det blev för mycket risk för en allt för liten vinst.

  6. teamprofit Says:

    Tjena Leif,
    visst är det så. Hos de flesta blir man limiterad förr eller senare, jag har haft över 60 olika konton. Men det finns en handfull där du kan spela tillräckligt höga belopp. Och sedan får man komplettera efterhand med nya bookies.

    Den sajt jag håller på att testa har bara fotbolls-arbs, så man behöver inte riskera olika regelverk som i tennis.

  7. Hans Says:

    Tack för ditt svar!
    Vilka insatser pratar vi om när man blir limiterad? 10 000? 50 000?
    Hur många arbs-affärer gör du per dag?

  8. teamprofit Says:

    Värre än så Hans. Jag har råkat ut för 30 (!) kr, men det är extremt. Vanligen är väl annars en tusing eller även lägre än så, beroende på vilken volym det är på marknaden.

    Höll tidigare på med tennis-arbs, och då blev det mycket arbs i början av veckorna. Nu kör jag bara fotboll, och då blir det mest onsdag-söndag.
    Antalet varierer. Ibland gör jag inga. Ibland 10.

  9. Hans Says:

    Okej, så det är så illa! Om man inte kan satsa stora pengar känns det ganska meningslöst. Att vinna 20 kronor varje gång känns inte så sexigt.
    Förekommer det ofta arbs mellan oddsbörser? Om svar ja, känns det mer aktuellt att börja med arbitrage.
    En annan fråga, vilken tradingform är ditt levebröd?
    Ha en bra kväll!

  10. teamprofit Says:

    Jag tar inte arbs under 50 kr. Tidsmässigt så plockar jag ett arb på under 2 minuter, men det tillkommer lite administrativ kringtid förstås.

    Du kan hitta arbs mellan olika livesajter. Jag kör inte annan betting exchange än Betfair, så jag kan inte svara på din fråga där.

    Mitt levebröd är inte bara trading, men jag pysslar mest med live trading på fotboll och tennis. Dessutom arbitrage och middles.

    Trevlig kväll du med, fast godnatt kanske ligger närmare tillhands så här dags…

  11. Margareta Says:

    Man måste nog veta en del om arbitrage för att unvika fallgroppar.
    Ville satsa 1200 kr på en match och det som kom upp var att ”odsen har ändrats”. Hmmm…inte seriöst…

  12. teamprofit Says:

    Margareta,
    odds som ligger en bit från marknadsvärdet ändras ofta, eftersom de fångas upp som värdespel, arbitrage eller liknande. Det är inget oseriöst i det, eftersom spelbolagen måste ha balans i böckerna.

    Med lite erfarenhet vet man vilken av de två sidorna i ett arbitrage man ska stänga först. Jag höll arbitragekurser tidigare, men har inte haft tid för detta på senare tid.

Lämna en kommentar