Underspel på damfotboll

Kom in i EM-matchen Sverige-Italien vid ställning 2-0 i 48:e minuten. Slogs av de höga oddsen på Under-marknaden. Kollade lite på matchen och kunde konstatera osannolikt lågt tempo och exakt noll målchanser under den tid jag tittade. Inte särskilt djärvt alltså att lägga spel på undermarknaden, och heller inga fler mål gjorda vid full tid.

Etiketter: , ,

4 svar to “Underspel på damfotboll”

  1. Nicksson Says:

    Tjena Gunnar! Får tacka för en bra blogg. Har en liten fråga till dig. Jag vet att du har en förkärlek till över/underspel.

    Jag läste att du klev in på 1.04 för en tid sedan. Det lät som de var ganska bra värde i det spelet, en sak som jag själv brottas med är min maxriskexponering. Jag använder 1% av min kassa som ett absolut max. Lägger jag ett spel som jag inte har för avsikt att trada mig ur om det går dåligt så har jag ett max på 0.5%.
    Då jag har en kassa på runt 150k så har jag lite svårt att motivera mig att spela odds runt 1.04-1.05.

    Lite nyfiken på vad du har för riskpolicy?

  2. teamprofit Says:

    Hej Nicksson!
    Jag skiljer på risk och insats. Går ut vid mål. Har koll på vad oddset förväntas bli om det skulle bli mål. Exempel: Oddset är 1.04 i ett visst skede av matchen och ett mål skulle ge 1.08. Låt oss säga att banken är 100K och att jag inte vill riska mer än 1 %. Då behöver jag satsa 27K, dvs 27 % av kassan. Blir det mål tar jag tusenlappen i förlust.

    Naturligtvis finns det en teoretisk risk att det blir ett dubbelmål under sus, att det blir strömavbrott, intenet lägger av eller liknande. Men om man sätter likhetstecken mellan risk och insats, så blir ju verksamheten ointressant, dvs att satsa 1K. Man kommer ju inte att råka ut för att tappa hela insatsen var 27:e gång, sannolikt inte ens var 270:e gång…

  3. Nicksson Says:

    Du har helt rätt Gunnar! Antar att man sitter fast för mycket i det defensiva flatbettänket sen tidigare.
    Så länge som det är en likvid marknad så köper jag ditt resonemang.

  4. teamprofit Says:

    Precis, likviditet krävs, men det finns i regel bra volym när oddsen ligger under 1.10.

Lämna en kommentar